HEUPKLACHTEN

Pijn in het heupgebied kan meerdere oorzaken hebben.
Problemen met het heupgewricht zelf ontstaan onder andere door artrose (slijtage) van het gewricht, na een ongeval of bij impingement van de heup. De pijn is voornamelijk voelbaar aan de binnenzijde van het been in de liesregio. Heupklachten kunnen zowel acuut als geleidelijk ontstaan en chronisch aanwezig zijn. Afhankelijk van de oorzaak zal samen met u een behandelplan worden gemaakt. Hierbij staat het vergroten van de belastbaarheid van de heup, zodat u uw dagelijkse activiteiten met minder last kunt uitvoeren, voorop.
Naast pijn vanuit het heupgewricht kunt u ook pijn ervaren in het gebied rondom de heup. Pijn is dan voelbaar aan de buitenzijde van het been in het bekken en bilgebied en bij de overgang naar het dijbeen. Pijnklachten dit gebied zijn vaak afkomstig van de spieren, pezen en banden rondom het heupgewricht.
Klachten in deze regio kunnen verschillende oorzaken hebben.
Zo kan een beperkte mobiliteit van omliggende gewrichten van onder andere de lage rug en het SI gewricht een rol spelen of ontstaat de pijn door overbelasting van dit gebied. Tijdens de anamnese en het lichamelijk onderzoek zullen we onderzoeken welke factoren bij u een rol spelen en wat voor u een voldoende resultaat van de behandeling zou zijn. Vervolgens stellen we samen met u een behandelplan op om uw doel te behalen. Tijdens de behandeling maken we gebruik van verschillende therapieën ( (oefentherapie, manuele therapie, dry-needling, medical taping, massage en fascia of litteken behandeling). We doen alles in overeenstemming met u om samen met u zo’n goed mogelijk resultaat te behalen.